Jak obniżyć ciśnienie? Domowe sposoby

Walka z wysokim ciśnieniem może odbywać się bez użycia farmakologicznych środków. Oprócz stosowania leków zaleconych przez lekarza możesz użyć także domowych sposobów. Niektóre z nich mogą nawet zastąpić środki zakupione w aptece. Jak obnizyc cisnienie? Przekonaj się i przeczytaj poniższe wskazówki.

Ruch to zdrowie
Od dawna wiadomo, że wzmożenie aktywności fizycznej sprawi, że ciśnienie ulegnie zmniejszeniu. Co to oznacza? Wystarczy, że każdego dnia poświęcisz zaledwie 30 minut na ruch o umiarkowanej aktywności. Jeśli więc towarzyszy Ci nadciśnienie, wybierz jedną z wymienionych czynności takich jak spacery (najlepiej te w szybszym tempie), pływanie, jogging, jazda na rowerze czy nordic walking. Istotna w tej kwestii jest regularność. Musisz więc unikać wymówek i codziennie czerpać z korzyści, jakie niesie Ci świeże powietrze.

Owocowa metoda
Jednym ze sposobów wspomagających walkę z wysokim ciśnieniem jest spożywanie produktów, w których zawarte są spore ilości potasu. Wśród żywności znajduje się on głównie w bananach, morelach, figach, ziemniakach, grejpfrutach, kiwi czy awokado. Dzienne zapotrzebowanie każdego dorosłego na potas to około 4000 do 5000 mg potasu. Warto więc dopilnować, aby Twoja dieta zawierała w sobie owoce bogate w potas.

Sól to zło
Nadmiary soli w diecie mogą być jedną z głównych przyczyn Twojego nadciśnienia. Każdy z nas powinien przestrzegać pewnej zasady – codziennie jeść mniej niż jedną płaską łyżeczkę soli. Gdy jednak jesteś osobą, której dolegliwością jest podwyższone ciśnienie, ogranicz wskazaną ilość o połowę. Przygotowując posiłki samodzielnie, będziesz mógł kontrolować zawartość soli w przygotowywanych potrawach. Możesz też użyć zamienników. Istnieją przyprawy i zioła, które pomimo poprawiania smaku jedzenia, nie podnoszą Twojego ciśnienia krwi. Ogranicz też przetworzone jedzenie do minimum i unikaj gotowych dań. Przed kupnem danego produktu warto sprawdzić zawartość sodu. Stosując tę metodę, w szybki sposób doświadczysz, jak w prosty sposób możesz pozbyć się nadmiernego ciśnienia.

Ogranicz tytoń
Palenie papierosów może wywołać nadciśnienie tętnicze, szczególnie jeżeli nie ćwiczysz, spożywasz zbyt duże ilości alkoholu bądź jakość spożywanego jedzenia nie należy do najlepszych. Warto rzucić palenie. Aby było Ci łatwiej w walce z tym nałogiem, pal każdego dnia mniej papierosów. Rezygnując od początku całkowicie z palenia, możesz się szybko zniechęcić i powrócić do nałogu.

Zrzuć parę zbędnych kilogramów
Nie wliczając miłości, nic nie sprawi Twojemu sercu takiej przyjemności, jak zrzucenie kilku kilogramów. Przy nadwadze serce pracuje o wiele trudniej, a to z kolei doprowadza do podwyższonego ciśnienia. W niektórych przypadkach wystarczy schudnąć, aby ciśnienie na stałe spadło.

Czekolada, ale gorzka!
Jedząc gorzką czekoladę, możesz sprawić, by Twoje naczynia krwionośne stały się jeszcze bardziej elastyczne. Dzieje się tak, dzięki zawartych w jej składzie flawonoidach i antyoksydantach. W badaniach przeprowadzonych w Niemczech udowodniono, że gorzka czekolada zmniejsza skurczowe ciśnienie krwi. Warto więc zastosować ją jako substytut tradycyjnych słodyczy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *