Zdrowa Dieta

Naturalnym pragnieniem człowieka jest by czuć się dobrze w swoim ciele. Każda kobieta chciałaby mieć smukłą i zgrabną sylwetkę, a każdy mężczyzna umięśnioną klatkę. Jest to istotne szczególnie gdy zaczyna się okres wakacyjny, planujemy wyjazdy nad morze lub plażowanie.

Jak przygotować się aby kolejne wakacje były nie zapomnianym przeżyciem? Co zrobić aby cały okres letni nie ukrywać się pod długimi spodniami i bluzami?

Warto o tym pomyśleć już teraz. Gdy chcemy zgubić kilka kilo najpierw zastanówmy się na czym polega redukcja. Jest to prosty mechanizm. Gdy spożywamy zbyt wiele kalorii, energia która zostaje w ten sposób utworzona, nie ma się gdzie podziać więc tworzy dodatkową tkankę tłuszczową. Mechanizm ten działa i w drugą stronę. Gdy jemy zbyt mało kalorii, organizm czerpie energię z naszej tkanki tłuszczowej, więc przyczynia się to do chudnięcia.
Podstawowym warunkiem aby zeszczupleć czyli zgubić nadprogramową tkankę tłuszczową jest ujemny bilans kaloryczny. Jak to zrobić?
Musimy dokładnie obliczyć jakie jest nasze zapotrzebowanie kaloryczne. Od czego to zależy? Od trybu naszego życia. Zastanówmy się jak spędzamy czas w pracy, czy jest to praca siedząca przy komputerze, czy może chodzimy między piętrami? Być może czas w pracy spędzamy bardziej aktywnie, sprzątając, pracując w sklepie lub na budowie? Gdy określimy nasz tryb pracy, zastanówmy się jak spędzamy czas wolny. Czy relaksujemy się głownie przed telewizorem czy też lubimy spędzać czas aktywnie? Ile jednostek treningowym mamy w ciągu tygodnia? Postarajmy się odpowiedzieć na te pytanie jak najuczciwiej. Dane te możemy wpisać w jednej z dostępnych w internecie kalkulatorów zapotrzebowania energetycznego.

Gdy wiemy już ile kalorii potrzebujemy musimy skrupulatnie dokonywać notatek co jemy każdego dnia. Bardzo łatwo jest przeliczyć się w ocenie spożywanych kalorii, więc dobrze jest przynajmniej na początku zainstalować sobie w naszym telefonie program który będzie pomagał nam liczyć kalorie. Gdy podjedziemy do tego na prawdę uczciwie na pewno osiągniemy sukces. Spróbujmy najpierw spożywać 200-300 kalorii poniżej naszego zapotrzebowania powinniśmy zobaczyć pierwsze efekty, następnie może obniżyć próg kaloryczny o kolejne jednostki. Pamiętajmy jednak aby nie schodzić poniżej 1500 kalorii, w zależności od osoby oczywiście.

Co zrobić aby nam się powiodło? Musimy do jedzenia podchodzić bardziej świadomie. Starajmy się unikać jedzenia na mieście z kilku powodów. Trudno jest nam określić ilość kalorii. Jedzenie na mieście jest też smaczniejsze i intuicyjnie jemy więcej. Często też są to posiłki wysoko kaloryczne. Postaramy się w miejsce tego przyrządzać jedzenie w domu. Dokonujmy też świadomych zakupów, od tego zaczyna się wszystko. Może mamy ogródek ? Moglibyśmy wtedy spożywać choć kilka warzyw takich jak marchewka lub buraki z naturalnej hodowli. A co jeśli mieszkamy w bloku? Dowiedzmy się jak sadzić truskawki na balkonie, lub hodować własną bazylie i oregano na kuchennym parapecie.

Gdy dołożymy starań by zastosować te rady oraz cały czas powiększać nasz zasób wiedzy z pewnością osiągniemy sukces.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here